KAKŠNA LETALA BOM LETEL?

Letenje z ultralahkimi letali je zelo varno, sodobno in poceni.

Kaj je sploh ultralahka letalna naprava?

Ultralahka letalna naprava je lahko letalo, jadralno letalo, motorni zmaj, giroplan ipd. Vsem tem letalnim naprav je skupno to, da morajo biti njihove mase majhne. Za ultralahko letalo to pomeni, da dvosedežno letalo ne sme presegati 600 kg največje vzletne mase. Tako je letalo, ki ima največjo vzletno maso 550 kg, ultralahko letalo in ga lahko upravlja pilot z Dovoljenjem pilota UL. Bistvena lastnost UL naprav je, da so zgolj dvosedežne.

Šolanje izvajamo na letalu Pipistrel Alpha Trainer. Gre za zelo sodobno, varčno, zmogljivo in enostavno letalo, s katerim temeljito osvojite osnovne tehnike pilotiranja. To letalo je skoraj identično tistim, ki so jih v dvesto primerkov kupile indijske oborožene sile.

Več o samem letalu izveste tukaj.

Po pridobitvi licence lahko letalo najamete tudi v naši Akademiji. Lahko pa letite katerokoli drugo ultralahko letalo, ki je registrirano v Sloveniji. Da se prešolate na drug tip letala, potrebujete pet ur letenja z učiteljem na tistem tipu.

POTEK ŠOLANJA

ŠTEVILKE

  • 4 obiski simulatorja pred letenjem
  • 3 faze šolanja, ki skupaj obsegajo 36 ur letenja in terjajo 25 obiskov na letališču (šolanje se izvaja na letališču Celje – Levec)*
  • 10 predmetov za teoretični izpit
  • priporočeno 1 leto za šolanje**
  • 36 x ura letenja z učiteljem letenja po veljavnem ceniku + 1865 EUR ostalih stroškov

*minimalni zahtevani program za UL dovoljenje obsega 25 ur. V Akademiji 4 v tem minimumu ne zmoremo doseči potrebnega standarda za suvereno upravljanje sodobnih UL letal. 36-urni program je realen, ki ga doseže povprečen kandidat. Če ima kdo med šolanjem večje težave, se program šolanja ustrezno podaljša. Dodatne ure se zaračunavajo po veljavnem ceniku, ostalih dodatnih stroškov ni.

**Čeprav se da opraviti šolanje v nekaj mesecih, v Akademiji 4 priporočamo, da šolanje traja eno leto. Prednost tega je, da kandidat v šolskem okolju spozna in doživi vreme vseh štirih letnih časov. Priporočeno je planiranje letenja enkrat na teden, ki potem zaradi vremena ali drugih neprilik realno postane letenje enkrat na 10-14 dni. V primeru, da imate finančno omejitev, v Akademiji 4 naredimo čisto vse v naši moči, da vam pomagamo. Ni zgornje meje za trajanje šolanja in na brezplačno uporabo vam damo simulator X-ALPHA 200. Z uporabo tega simulatorja maksimalno izkoristite ure letenja v zraku ter kompenzirate daljše premore med letenjem.

FINANCE

Akademija 4 za vsako sezono pripravi natančen stroškovnik za celoten proces do pridobitve dovoljenja. Ta stroškovnik ne vsebuje samo stroškov, ki jih zaračunava Akademija 4 za letenje in teorijo ter simulator, ampak tudi vse takse, stroške za zdravniško spričevalo in ostalo. Ta stroškovnik je na voljo, če pišete na info@akademija4.si

Dinamika plačevanja v Akademiji 4 je takšna, da zahtevamo plačilo po predračunu za 5 ur letenja, pristope na teoretične portale in začetno simulatorsko letenje. Ko teh pet ur odletite, se vse nadaljne letenje obračunava za nazaj. Če v oktobru odletite 3 ure in 12 minut, lahko v prvih dneh novembra pričakujete račun za 3 ure in 12 minut. To vam omogoča, da začnete z letenjem prej, kot imate na kupu celoten znesek, saj  celotni potek ponavadi itak traja eno leto. Pomembno je tudi, da če imate v kakšnem mesecu manj finančne zmožnosti, pač v tistem mesecu manj letite. Šolanje lahko tudi prekinete in brezplačno vzdržujete spretnosti na simulatorju X-ALPHA.

Mlajše kandidate (pod 25 let) vzpodbujamo, da letenje deloma odslužijo z razvojnim delom za Akademijo 4.

ZDRAVSTVENI KRITERIJ TER ZNANJE TUJEGA JEZIKA

ZDRAVSTVENI KRITERIJ

Pred pričetkom 2. faze morate opraviti zdravniški pregled.

32. člen pravilnika določa za pilote enake zdravstvene pogoje kot za voznike motornih vozil kategorije B, kar se izkaže z zdravniškim spričevalom, ki ni starejše od 48 mesecev.

Za pristop k UL šolanju torej zadostuje zdravniški pregled za vozniško dovoljenje kategorije B.

VENDAR, upravljali boste letalnike, ki dosegajo hitrosti do 300 km/h, izpostavljeni boste velikim spremembam višine in nasploh boste telo obremenjevali bolj, kot npr. pri vožnji avtomobila. Zato lahko vodstvo Akademije od vas zahteva, da pred vpisom opravite evropski letalski zdravniški pregled LAPL kategorije.

Pregled je enostaven in hiter. Nekateri diskvalifikacijski kriteriji so:

  • epilepsija,
  • huda sladkorna bolezen,
  • huda obolenja srca, ožilja ali dihalnega sistema,
  • kratkovidnost, ki presega dioptrijo -6 na prvem pregledu,
  • huda barvna slepota.

Letalski zdravniški pregled se opravi pri zdravnikih, ki so pooblaščeni za opravljanje teh pregledov. Seznam je na tej povezavi.

Še vedno pa lahko strokovni svet Akademije pri specifičnih zdravstvenih stanjih, ki ne ogrožajo varnosti letenja, pilota-učenca sprejmejo na šolanje samo z veljavnim vozniškim dovoljenjem kategorije B.

Pomembno je, da ste z nami odkriti o svojih zdravstvenih stanjih, ker bomo le tako lahko sprejeli kvalitetne odločitve. Poslanstvo učiteljev letenja v Akademiji je, da vam odpiramo vrata v svet pilotiranja. Zato bomo naredili vse v naši moči, da boste v ta svet kljub mogoče nekaterim omejitvam vstopili.

Poleg tega zaradi udobja v Pipistrelovih letalih, šolanje pri nas odsvetujemo pilotom, ki so višji od 185 cm ter težji od 110 kg. Omejitev telesne mase je za 10 kg bolj stroga kot pri šolanju PPL(A) zaradi tega, ker je največja skupna dovoljena masa za ALPHA Trainer manjša kot za Virus SW 121.

ZNANJE JEZIKA

Pri UL šolanju znanje angleščine ni tako kritično kot pri PPL šolanju. Če se ne odločite za opravljanje pooblastila za letenje v kontroliranem zračnem prostoru, se lahko v veliki meri dokazovanja znanja angleščine z UL dovoljenjem izognete. Vendarle pa je osnovno znanje angleščine potrebno, ker so npr. priročniki za letalo v angleščini.

KAJ PA TEORIJA

Šolanje za pilota je sestavljeno iz praktičnega in teoretičnega usposabljanja. Teoretično znanje se preverja na Agenciji za Civilno letalstvo RS. Izpit je sestavljen iz devetih predmetov, ki  vsebujejo izključno vprašanja z več možnostmi. Prag uspešnosti za ta izpit je 75% za vsak posamezen predmet.

Akademija 4 je zagotovo najbolj progresivna šola tako po pristopu kot pri doseženih rezultatih na izpitih. Naše teoretično izobraževanje smo zasnovali na dveh konceptih:

  • Teorija mora biti dostopna. Zato smo celotno teorijo oblikovali v okviru dveh portalov za učenje na daljavo. Torej v Akademiji 4 poteka teorija tako, da se lahko vpišete kadarkoli in začnete z šolanjem takoj s tem, da pridobite pristop do obeh portalov. Nato pa berete vsebino, študirate vire ali pa poslušate posneta predavanja kadarkoli in kjerkoli. Poleg tega pa praviloma vsako jesen/zimo Akademija 4 organizira še cikel predavanj, ki jih je mogoče obiskati v živo.
  • Teorija mora biti povezana z prakso. Mi vas ne zasujemo s teorijo, ampak vam jo doziramo preko portalov na takšen način, da se le-ta kar najbolj povezuje s trenutno fazo praktičnega usposabljanja.

Lasten razvoj tehnologije in vsebine portalov šolanja na daljavo nam omogoča teoretično šolanje, ki vam omogoča takojšnji pristop na šolanje v kateremkoli trenutku ter efektivno šolanje od kjerkoli in kadarkoli.

Akademija 4 je trenutno najmočnejša šola za teoretično usposabljanje v Sloveniji. Naš lasten portal ima več kot 350 uporabnikov (poletje 2022) in naše teoretične storitve uporabljajo skoraj vse ostale letalske šole v Sloveniji.

PO IZPITU

Po pridobitvi dovoljenja sledi letenje. Za ohranjanje dovoljenja potrebujete v 24 mesecih naleteti 12 ur vključno z 12 vzleti in pristanki kot vodja zrakoplova in vsaj enim osvežitvenim letom z učiteljem letenja. Za razliko od PPL-ja UL dovoljenje ne zapade. Veljavno je, dokler izpolnjujete potreben nalet, kot je opisan zgoraj.

Si želite več?

Dovoljenju UL lahko enostavno dodate dodatna pooblastila, kot so:

  • letenje v kontroliranem zračnem prostoru (CVFR),
  • učitelj letenja naprave,
  • testni pilot naprave.

Zelo priljubljeno je predvsem pooblastilo za letenje v kontroliranem zračnem prostoru.

CVFR pooblastilo vam omogoča uporabo kontroliranih in mednarodnih letališč (Brnik, Portorož, Maribor, Cerklje), letenje v tujino ter prečkanje kontroliranih delov zračnega prostora.

Opravite ga lahko že med UL šolanjem (tipično se šolanje poveča za okrog 5-7 ur letenja). To je prikazano na zgornjem diagramu poteka šolanja. Razširi se tretja faza navigacijsko letenje z nekaj poleti, ki so ciljno usmerjeni v obvladovanje kontroliranega zračnega prostora.

Lahko pa CVFR opravite kasneje, ko naberete že nekaj samostojnih poizpitnih izkušenj. V slednjem primeru je potrebno dodatnih 10 ur in še en izpitni let. To je prikazano na zgornjem diagramu.

MOST NA LAPL

Akademija 4 vam po končanem UL programu ponuja tudi tečaj, s katerim pridobite evropsko licenco LAPL oziroma Light Aircraft Pilot Licence. To dovoljenje je z zelo majhnimi razlikami enako kot PPL dovoljenje. Iz LAPL dovoljenja je možno napredovanje tudi na PPL. Pridobivanje LAPL dovoljenja terja naknadnih 18 ur letenja na Virusu SW 121.

Možnost napredovanja iz nacionalne (UL) na evropsko (LAPL) dovoljenje je krasna in smiselna vertikalna pot. Zato v Akademiji 4 izredno radi priporočimo šolanje na fantastičnem ALPHA Trainerju v UL programu. Če kolebate med UL in PPL, priporočamo raje UL.

NAJBOLJ POMEMBNO

Še bolj pomembna od odločitve za vrsto tečaja, je pa odločitev za letalsko šolo. Šolati se morate v letalski šoli, kjer se dobro počutite in ji zaupate.

Na tem mestu pa moram poudariti, da je Akademija 4 v Sloveniji najbolj ”licencirana” UL letalska šola, saj ji Agencija za civilno letalstvo RS zaupa izvedbo zelo zahtevnih programov, kot so UL učitelj letenja in UL preizkusni pilot. Smo edina letalska šola v Sloveniji, ki izvaja izobraževanje za preizkusne pilote.

SE SLIŠI DOBRO?

V tem primeru izberite enega izmed sledečih treh korakov.

Še vedno nihate med UL-jem in PPL-jem?

Bi najprej videli letala in spoznali učitelje letenja? Potrebujete dodatno mnenje o primernosti šolanja PPL ali UL? Bi radi videli Akademijo 4 v živo in se prepričali, da vse drži? Uvodni let je v tem primeru pravi naslednji korak.

Ste dobili vse informacije in ste odločeni, da je UL šolanje pravo za vas?

Fotografija zgoraj je nastala po prvem samostojnem letu dveh kandidatov v istem popoldnevu. Na levi strani slike je Virus SW 121, ki se uporablja za PPL šolanje in na desni strani je ALPHA Trainer, ki se uporablja za UL šolanje. Opazili ste kako zelo sta si ti letali podobni. V preteklih letih se kategorije ultralahkega in splošnega letalstva čedalje bolj bližajo in to koristi vsem