KATERA LETALA UPORABLJATE ZA ŠOLANJE?

V Akademiji 4 bodoče PPL pilote šolamo na letalu Pipistrel Virus SW 121. Gre za zelo sodobno, varčno in zmogljivo letalo, s katerim temeljito osvojite osnove in  tehniko pilotiranja zmogljivih letal. Letalo je izjemno zmogljivo in dobro opremljeno. Primarni material kril in trupa so ogljikova vlakna (karbon). Zato je letalo lahko, se posledično hitro vzpenja in doseže za 20% večje hitrosti od primerljivih letal. Opremljeno je z digitalnimi zasloni, autopilotom, navigacijskim računalnikom in radio-navigacijskimi instrumenti.

Prav tako je letalo preizkušeno in certificirano za izvajanje namernih zvrtov. Skratka, Virus SW 121 je fantastično sodobno in zmogljivo šolsko letalo. Več o samem letalu izveste tukaj.

Po pridobitvi licence lahko letalo najamete tudi v Akademiji 4. Lahko pa letite katerokoli drugo letalo splošne kategorije z ustreznim prešolanjem. To prešolanje tipično traja od tri do pet ur letenja z učiteljem letenja.

POTEK ŠOLANJA

ŠTEVILKE

  • 4 obiski simulatorja pred letenjem
  • 4 faze šolanja, ki skupaj obsegajo 45 ur letenja in terjajo 30 obiskov na letališču (šolanje se izvaja na letališču Celje – Levec)*
  • 9 predmetov za teoretični izpit
  • priporočeno 1 leto za šolanje**
  • 45 x ura letenja z učiteljem letenja po veljavnem ceniku + 1563 EUR ostalih stroškov

*minimalni zahtevani program za PPL(A) obsega 45 ur. 45 ur je minimum, ki ga dosegajo nadpovprečni kandidati. Naše dolgoletno povprečje za pristop na izpit je 50-55 ur in toliko je potrebno realno računati.  Če ima kdo med šolanjem večje težave, se program šolanja ustrezno podaljša. Dodatne ure se zaračunavajo po veljavnem ceniku, ostalih dodatnih stroškov ni.

**Čeprav se da opraviti šolanje v nekaj mesecih, v Akademiji 4 priporočamo, da šolanje traja eno leto. Prednost tega je, da vi, kot kandidati v šolskem okolju, spoznate in doživite vreme vseh štirih letnih časov. Priporočeno je planiranje letenja enkrat na teden, ki potem zaradi vremena ali drugih neprilik realno postane letenje enkrat na 10-14 dni. V primeru, da ste finančno omejeni, v Akademiji 4 naredimo čisto vse v naši moči, da vam pomagamo. Ni zgornje meje za trajanje šolanja, brezplačno lahko uporabljate tudi simulator X-ALPHA 200. Z uporabo tega simulatorja maksimalno izkoristite ure letenja v zraku ter kompenzirate daljše premore med letenjem.

FINANCE

Akademija 4 za vsako sezono pripravi natančen stroškovnik za celoten proces do pridobitve dovoljenja. Ta stroškovnik vsebuje ne samo stroške, ki jih zaračunava Akademija 4 za letenje in teorijo ter simulator, ampak tudi vse takse, stroške za zdravniško spričevalo in ostalo. Ta stroškovnik je na voljo, če pišete na info@akademija4.si

Dinamika plačevanja v Akademiji 4 je takšna, da zahtevamo plačilo po predračunu za 5 ur letenja, pristope na teoretične portale in začetno simulatorsko letenje. Ko teh pet ur odletite se vso nadaljno letenje obračunava za nazaj. Če v oktobru odletite 3 ure in 12 minut, lahko v prvih dneh novembra pričakujete račun za 3 ure in 12 minut. To vam omogoča, da začnete z letenjem prej, kot imate na kupu celoten znesek, ker itak celoten potek ponavadi traja eno leto. Pomembno je tudi, da če imate v kakšnem mesecu manj finančne zmožnosti, pač v tistem mesecu manj letite. Šolanje lahko tudi prekinete in brezplačno vzdržujete spretnosti na simulatorju X-ALPHA.

Mlajše kandidate (pod 25 let) vzpodbujamo, da letenje deloma odslužijo z razvojnim delom za Akademijo 4.

ZDRAVSTVENI KRITERIJ TER ZNANJE TUJEGA JEZIKA

ZDRAVSTVENI KRITERIJ

Pred pričetkom 2. faze morate opraviti zdravniški pregled. Potrebujete evropski letalski zdravniški pregled 2. kategorije.

Pregled je enostaven in hiter. Nekateri diskvalifikacijski kriteriji so:

  • epilepsija,
  • huda sladkorna bolezen,
  • huda obolenja srca, ožilja ali dihalnega sistema,
  • kratkovidnost, ki presega dioptrijo -6 na prvem pregledu,
  • huda barvna slepota.

Letalski zdravniški pregled se opravi pri zdravnikih, ki so pooblaščeni za opravljanje teh pregledov. Seznam je na tej povezavi.

Letalski zdravniški pregled ima veljavnost 5 let do 40. leta. Nato se pogostost zdravniških pregledov poveča.

Poleg tega zaradi udobja v Pipistrelovih letalih šolanje pri nas odsvetujemo pilotom, ki so višji od 185 cm ter težji od 120 kg.

ZNANJE ANGLEŠKEGA JEZIKA

Čeprav je poučevanje ter teoretični in praktični izpiti v slovenskem jeziku, je dejansko operativni jezik vse dokumentacije in učnega gradiva v PPL(A) tečaju angleščina.

Splošno znanje angleščine je potrebno dokazati na Agenciji za Civilno letalstvo RS pred izdajo dovoljenja PPL. Prav tako je potrebno narediti izpit iz angleške radio-frazeologije.

Skratka, operativno razumevanje in govorno znanje angleščine je na nivoju PPL(A) neobhodno.

KAJ PA TEORIJA?

Šolanje za pilota je sestavljeno iz praktičnega in teoretičnega usposabljanja. Teoretično znanje se preverja na Agenciji za Civilno letalstvo RS. Izpit je sestavljen iz devetih predmetov, ki izključno vsebujejo vprašanja z več možnostmi. Prag uspešnosti za ta izpit je 75% za vsak posamezen predmet.

Akademija 4 je zagotovo najbolj progresivna šola tako po pristopu, kot pri doseženih rezultatih na izpitih. Naše teoretično izobraževanje smo zasnovali na dveh konceptih:

  • Teorija mora biti dostopna. Zato smo celotno teorijo sformirali v okviru dveh portalov za učenje na daljavo. Torej v Akademiji 4 poteka teorija tako, da se lahko vpišete kadarkoli in začnete z šolanjem takoj s tem da pridobite pristop do obeh portalov. Nato pa berete vsebino, študirate vire ali pa poslušate posneta predavanja kadarkoli in kjerkoli. Poleg tega pa praviloma vsako jesen/zimo Akademija 4 organizira še cikel predavanj, ki jih je mogoče obiskati v živo.
  • Teorija mora biti povezana z prakso. Mi vas ne zasujemo s teorijo, ampak vam jo doziramo preko portalov na takšen način, da se kar najbolj povezuje z trenutno fazo praktičnega usposabljanja.

Lasten razvoj tehnologije in vsebine portalov šolanja na daljavo nam omogoča teoretično šolanje, ki vam omogoča takojšnji pristop na šolanje v kateremkoli trenutku ter efektivno šolanje od kjerkoli in kadarkoli.

Akademija 4 je trenutno najmočnejša šola za teoretično usposabljanje v Sloveniji. Naš lasten portal ima več kot 350 uporabnikov (poletje 2022) in naše teoretične storitve uporabljajo skoraj vse ostale letalske šole v Sloveniji.

PO IZPITU

Po pridobitvi dovoljenja sledi letenje. V dovoljenju PPL (A) imate pooblastilo za pilotiranje enomotornih batnih letal. To pooblastilo je veljavno dve leti. Podaljšate ga bodisi s kontrolnim letom z izpraševalcem ali pa tako, da v zadnjih 12 mesecih pred pretekom veljavnosti naletite 12 ur letenja, od tega vsaj 6 kot vodja letala ter v tem obdobju opravite še osvežitveni let z učiteljem letenja.

Si želite več?

Dovoljenju PPL (A) lahko dodate dodatna pooblastila kot so:

  • nočno letenje,
  • akrobatsko letenje,
  • letenje v instrumentalnih pogojih

Prav tako se lahko prešolate na drug tip letala. V okviru pooblastila za pilotiranje enomotornih batnih letal lahko z ustreznim prešolanjem pilotirate letala do največje dovoljene vzletne mase 5700 kg.

Dovoljenje PPL(A) vam omogoča tudi, da samo v dodatnih 5 urah prešolanja pridobite dovoljenje za ultralahkega pilota.

Če je bil PPL (A) zgolj prva stopnička na poklicni poti, vas po opravljeni licenci čaka faza nabiranja naleta, kjer samostojno najemate letalo, dokler nimate minimalnih pogojev za pristop k opravljanju bodisi pooblastila za instrumentalno letenje ali pa za šolanje za poklicno licenco (CPL).

Zaveza Akademije 4 je, da naš cilj osnovnega šolanja na PPL nivoju ni samo dovoljenje PPL. Naš cilj je, da ste piloti izšolani na nivo usposobljenosti in samozavesti, da lahko to dovoljenje potem resnično uporabljate. V Akademiji 4 je cilj šolanja zmogljivost in kompetenca, ne pa dovoljenje samo.

V primeru, da se spogledujete z lastništvom letala, vam Akademija 4 pomaga bodisi pri nakupu ali pa solastništvu letala. Več o tem tukaj. Glede na prejšnji odstavek je tudi zelo pomembno, da nam  (specifično vodji šolanja) namen lastništva letala sporočite čimprej. Bodoči lastniki letal morate biti ob koncu PPL(A) tečaja še bolj samostojni, kot piloti, ki letala kasneje najemajo. Zato bomo za vaše šolanje še bolj poudarjali samostojnost ter operativno sposobnost.

NAJBOLJ POMEMBNO

Še bolj pomembna od odločitve za vrsto tečaja, je pa odločitev za letalsko šolo. Šolati se morate v letalski šoli, kjer se dobro počutite in ji zaupate.

SE SLIŠI DOBRO?

V tem primeru izberite enega izmed sledečih treh korakov.

Še vedno nihate med UL-jem in PPL-jem?

Bi najprej videli letala in spoznali učitelje letenja? Potrebujete dodatno mnenje o primernosti šolanja PPL ali UL? Bi radi videli Akademijo 4 v živo in se prepričali, da vse drži? Uvodni let je v tem primeru pravi naslednji korak.

Ste dobili vse informacije in ste odločeni, da je PPL šolanje pravo za vas?

Fotografija zgoraj je nastala po prvem samostojnem letu dveh kandidatov v istem popoldnevu. Na levi strani slike je Virus SW 121, ki se uporablja za PPL šolanje in na desni strani je ALPHA Trainer, ki se uporablja za UL šolanje. Opazili ste kako zelo sta si ti letali podobni. V preteklih letih se kategorije ultralahkega in splošnega letalstva čedalje bolj bližajo in to koristi vsem.