KAKŠNA LETALA BOM LETEL?

Letenje z ultralahkimi letali je zelo varno, sodobno in poceni.

Kaj je sploh ultralahka letalna naprava?

Ultralahka letalna naprava je lahko letalo, jadralno letalo, motorni zmaj, giroplan ipd. Vsem tem letalnim naprav je skupno to, da morajo biti njihove mase majhne. Za ultralahko letalo to pomeni, da dvosedežno letalo ne sme presegati 600 kg največje vzletne mase. Tako je letalo, ki ima največjo vzletno maso 550 kg, ultralahko letalo in ga lahko upravlja pilot z Dovoljenjem pilota ULN.

Šolanje izvajamo na letalu Pipistrel Alpha Trainer. Gre za zelo sodobno, varčno, zmogljivo in enostavno letalo, s katerim lahko relativno hitro osvojite osnovne tehnike pilotiranja. To letalo je skoraj identično tistim, ki so jih v dvesto primerkov kupile indijske oborožene sile.

Več o samem letalu izveste tukaj.

Po pridobitvi licence lahko letalo najamete tudi v naši Akademiji. Lahko pa letite katerokoli drugo ultralahko letalo, ki je registrirano v Sloveniji. Da se prešolate na drug tip letala potrebujete pet ur letenja z učiteljem na tistem tipu.

POTEK ŠOLANJA

ŠTEVILKE

  • 4 obiski simulatorja pred letenjem
  • 3 faze šolanja, ki skupaj obsegajo 36 ur letenja in terjajo 25 obiskov na letališču (šolanje se izvaja na letališču Celje – Levec)*
  • 10 predmetov za teoretični izpit
  • priporočeno vsaj 1 leto za šolanje**
  • 36 x ura letenja z učiteljem letenja po veljavnem ceniku + 1865 EUR ostalih stroškov

*minimalni zahtevni program za UL dovoljenje obsega 25 ur. V Akademiji 4 v tem minimumu ne zmoremo doseči potrebnega standarda za suvereno upravljanje sodobnih UL letal. 36-urni program je realen, ki ga doseže povprečen kandidat. Če ima kdo med šolanjem večje težave, se program šolanja ustrezno podaljša. Dodatne ure se zaračunavajo po veljavnem ceniku, ostalih dodatnih stroškov ni.

**Čeprav se da opraviti šolanje v nekaj mesecih, v Akademiji 4 priporočamo, da šolanje traja eno leto. Prednost tega je, da kandidat v šolskem okolju spozna in doživi vreme vseh štirih letnih časov. Priporočeno je planiranje letenja enkrat na teden, ki potem zaradi vremena ali drugih neprilik realno postane letenje enkrat na 10-14 dni. V primeru, da imate finančno omejitev v Akademiji 4 naredimo čisto vse v naši moči, da vam pomagamo. Ni zgornje meje za trajanje šolanja ter na brezplačno uporabo vam damo simulator X-ALPHA 200. Z uporabo tega simulatorja maksimalno izkoristite ure letenja v zraku ter kompenzirate daljše premore med letenjem.

ZDRAVSTVENI KRITERIJ TER ZNANJE TUJEGA JEZIKA

ZDRAVSTVENI KRITERIJ

Pred pričetkom 2. faze morate opraviti zdravniški pregled.

32. člen pravilnika določa za pilote enake zdravstvene pogoje kot za voznike motornih vozil kategorije B, kar se izkaže z zdravniškim spričevalom, ki ni .

Če imate veljavno vozniško dovoljenje kategorije B, avtomatično izpolnjujete zdravstveni kriterij za pilotiranje UL naprav.

VENDAR, upravljali boste letalnike, ki dosegajo hitrosti do 300 km/h, izpostavljeni boste velikim spremembam višine in nasploh boste telo obremenjevali bolj, kot pri npr. vožnji avtomobila. Zato lahko vodstvo Akademije od vas zahteva, da pred vpisom opravite evropski letalski zdravniški pregled LAPL kategorije.

Pregled je enostaven in hiter. Nekateri diskvalifikacijski kriteriji so:

  • epilepsija,
  • huda sladkorna bolezen,
  • huda obolenja srca, ožilja ali dihalnega sistema,
  • kratkovidnost, ki presega dioptrijo -6 na prvem pregledu,
  • huda barvna slepota

Letalski zdravniški pregled se opravi pri zdravnikih, ki so pooblaščeni za opravljanje teh pregledov. Seznam je na tej povezavi.

Še vedno pa lahko strokovni svet Akademije pri specifičnih zdravstvenih stanjih, ki ne ogrožajo varnosti letenja, pilota-učenca sprejmejo na šolanje samo z veljavnim vozniškim dovoljenjem kategorije B.

Pomembno je, da ste z nami odkriti o svojih zdravstvenih stanjih, ker le tako bomo lahko sprejeli kvalitetne odločitve. Poslanstvo učiteljev letenja v Akademiji je, da vam odpiramo vrata v svet pilotiranja. Zato bomo naredili vse v naši moči, da boste v ta svet kljub mogoče nekaterim omejitvam vstopili.

ZNANJE JEZIKA

Pri UL šolanju znanje angleščine ni tako kritično kot pri PPL šolanju. Če se ne odločite za opravljanje pooblastila za letenje v kontroliranem zračnem prostoru, se lahko v veliki meri dokazovanja znanja angleščine z UL dovoljenjem izognete.

PO IZPITU

Po pridobitvi dovoljenja sledi letenje. Za ohranjanje dovoljenja potrebujete v 24 mesecih naleteti 12 ur vključno z 12 vzleti in pristanki kot vodja zrakoplova in vsaj en osvežitveni let z učiteljem letenja. Za razliko od PPL-ja UL dovoljenje ne zapade. Veljavno je dokler izpolnjujete potreben nalet, kot je opisan zgoraj.

Si želite več?

Dovoljenju UL lahko enostavno dodate dodatna pooblastila kot so:

  • letenje v kontroliranem zračnem prostoru (CVFR),
  • učitelj letenja naprave,
  • testni pilot naprave,
  • pooblastilo za vleko jadralnih letal in oglasnih trakov

Predvsem je zelo priljubljeno pooblastilo za letenje v kontroliranem zračnem prostoru.

CVFR pooblastilo vam omogoča uporabo kontroliranih in mednarodnih letališč (Brnik, Portorož, Maribor), letenje v tujino ter prečkanje kontroliranih delov zračnega prostora.

Opravite ga lahko že med UL šolanjem (tipično se šolanje poveča za okrog 5-7 ur letenja) ali pa kasneje, ko naberete že nekaj izkušenj. V tem primeru je potrebno dodatnih 10 ur in še en izpitni let.

NAJBOLJ POMEMBNO

Še bolj pomembna od odločitve za vrsto tečaja, je pa odločitev za letalsko šolo. Šolati se morate v letalski šoli, kjer se dobro počutite in ji zaupate.

SE SLIŠI DOBRO?

V tem primeru izberite enega izmed sledečih treh korakov.

Še vedno nihate med UL-jem in PPL-jem?

Bi najprej videli letala in spoznali učitelje letenja?

Ste dobili vse informacije in ste odločeni, da je UL šolanje pravo za vas?

Fotografija zgoraj je nastala po prvem samostojnem letu dveh kandidatov v istem popoldnevu. Na levi strani slike je Virus SW 121, ki se uporablja za PPL šolanje in na desni strani je ALPHA Trainer, ki se uporablja za UL šolanje. V preteklih letih se ti dve kategoriji čedalje bolj bližajo in to koristi vsem.