KAKŠNA LETALA BOM LETEL?

V Akademiji4 bodoče pilote šolamo na letalu Pipistrel Virus SW 121. Gre za zelo sodobno, varčno in zmogljivo letalo, s katerim lahko relativno hitro osvojite osnovne in  tehniko pilotiranja zmogljivih letal. Letalo je izjemno zmogljivo in dobro opremljeno. Primarni material kril in trupa so ogljikova vlakna (karbon). Zato je letalo je lahko, se posledično hitro vzpenja in doseže za 20% večje hitrosti od primerljivih letal. Opremljeno je z digitalnimi zasloni, autopilotom, navigacijskim računalnikom in radio-navigacijskimi sredstvi.

Prav tako je letalo preizkušeno in certificirano za izvajanje namernih zvrtov. Skratka, Virus SW 121 je fantastično sodobno, zmogljivo šolsko letalo. Več o samem letalu izveste tukaj.

Po pridobitvi licence lahko letalo najamete tudi v Akademiji 4. Lahko pa letite katerokoli drugo letalo splošne kategorije z ustreznim prešolanjem. To prešolanje tipično traja od tri do pet ur letenja z učiteljem letenja.

POTEK ŠOLANJA

ŠTEVILKE

  • 4 obiski simulatorja pred letenjem
  • 4 faze šolanja, ki skupaj obsegajo 45 ur letenja in terjajo 30 obiskov na letališču (šolanje se izvaja na letališču Celje – Levec)*
  • 9 predmetov za teoretični izpit
  • priporočeno vsaj 1 leto za šolanje**
  • 36 x ura letenja z učiteljem letenja po veljavnem ceniku + 1563 EUR ostalih stroškov

*minimalni zahtevni program za PPL(A) obsega 45 ur. 45 ur je minimum, ki ga dosegajo nadpovprečni kandidati. Naše dolgoletno povprečje za pristop na izpit je 50-55 ur in toliko je potrebno realno računati.  Če ima kdo med šolanjem večje težave, se program šolanja ustrezno podaljša. Dodatne ure se zaračunavajo po veljavnem ceniku, ostalih dodatnih stroškov ni.

**Čeprav se da opraviti šolanje v nekaj mesecih, v Akademiji 4 priporočamo, da šolanje traja eno leto. Prednost tega je, da vi, kot kandidati v šolskem okolju, spoznate in doživite vreme vseh štirih letnih časov. Priporočeno je planiranje letenja enkrat na teden, ki potem zaradi vremena ali drugih neprilik realno postane letenje enkrat na 10-14 dni. V primeru, da ste finančno omejeni, v Akademiji 4 naredimo čisto vse v naši moči, da vam pomagamo. Ni zgornje meje za trajanje šolanja, brezplačno lahko uporabljate tudi simulator X-ALPHA 200. Z uporabo tega simulatorja maksimalno izkoristite ure letenja v zraku ter kompenzirate daljše premore med letenjem.

ZDRAVSTVENI KRITERIJ TER ZNANJE TUJEGA JEZIKA

ZDRAVNIŠKI KRITERIJ

Pred pričetkom 2. faze morate opraviti zdravniški pregled. Potrebujete evropski letalski zdravniški pregled 2. kategorije.

Pregled je enostaven in hiter. Nekateri diskvalifikacijski kriteriji so:

  • epilepsija,
  • huda sladkorna bolezen,
  • huda obolenja srca, ožilja ali dihalnega sistema,
  • kratkovidnost, ki presega dioptrijo -6 na prvem pregledu,
  • huda barvna slepota

Letalski zdravniški pregled se opravi pri zdravnikih, ki so pooblaščeni za opravljanje teh pregledov. Seznam je na tej povezavi.

Letalski zdravniški pregled ima veljavnost 5 let do 40 leta. Nato se perioda zdravniških pregledov skrajša.

ZNANJE ANGLEŠKEGA JEZIKA

Čeprav je poučevanje ter teoretični in praktični izpiti v slovenskem jeziku je dejansko operativni jezik vse dokumentacije in učnega gradiva v PPL(A) tečaju angleščina.

Splošno znanje angleščine je potrebno na Agenciji za Civilno letalstvo RS tudi dokazati pred izdajo dovoljenja PPL. Prav tako je potrebno narediti izpit iz angleške radio-frazeologije.

Skratka, operativno razumevanje in govorno znanje angleščine je na nivoju PPL(A) neobhodno.

PO IZPITU

Po pridobitvi dovoljenja sledi letenje. V dovoljenju PPL (A) imate pooblastilo za pilotiranje enomotornih batnih letal. To pooblastilo je veljavno dve leti. Podaljšate ga bodisi z kontrolnim letom z izpraševalcem ali pa tako, da v zadnjih 12 mesecih pred pretekom veljavnosti naletite 12 ur letenja, od tega vsaj 6 kot vodja letala ter v tem obdobju opravite še osvežitveni let z učiteljem letenja.

Si želite več?

Dovoljenju PPL (A) lahko dodate dodatna pooblastila kot so:

  • nočno letenje,
  • akrobatsko letenje,
  • vleka jadralnih letal,
  • vleka oglasnih trakov,

Prav tako se lahko prešolate na drug tip letala. V okviru pooblastila za pilotiranje enomotornih batnih letal lahko z ustreznim prešolanjem pilotirate letala do največje dovoljene vzletne mase 5700 kg.

Če je bil PPL (A) zgolj prva stopnička na poklicni poti, vas po opravljeni licenci čaka faza nabiranja naleta, kjer samostojno najemate letalo, dokler nimate minimalnih pogojev za pristop k opravljanju bodisi pooblastila za instrumentalno letenje ali pa za šolanje za poklicno licenco (CPL).

NAJBOLJ POMEMBNO

Še bolj pomembna od odločitve za vrsto tečaja, je pa odločitev za letalsko šolo. Šolati se morate v letalski šoli, kjer se dobro počutite in ji zaupate.

SE SLIŠI DOBRO?

V tem primeru izberite enega izmed sledečih treh korakov.

Še vedno nihate med UL-jem in PPL-jem?

Bi najprej videli letala in spoznali učitelje letenja?

Ste dobili vse informacije in ste odločeni, da je PPL šolanje pravo za vas?

Fotografija zgoraj je nastala po prvem samostojnem letu dveh kandidatov v istem popoldnevu. Na levi strani slike je Virus SW 121, ki se uporablja za PPL šolanje in na desni strani je ALPHA Trainer, ki se uporablja za UL šolanje. V preteklih letih se ti dve kategoriji čedalje bolj bližajo in to koristi vsem.